Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

Τμήμα κινηματογράφου 5

πληκτροφόρα κρουστά της ορχήστρας
ξυλόφωνο, ξυλορίμπα, μαρίμπα, μπάσο μαρίμπα
βιμπράφωνο μεταλλόφωνο

Αντιστικτική μουσική

“Οι θεωρητικοί του κινηματογράφου […], εννοούν την αντίθεση, την ασυμφωνία μεταξύ τους […] η αντιθετική χρήση της μουσικής, δεν οδηγεί στην παραβίαση του νοήματος της εικόνας, αλλά στην επέκτασή του […] υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να λειτουργήσει αρνητικά, αν δεν είναι επιτυχής και πειστική η σύζευξη του νοήματος της εικόνας με το διφορούμενο νόημα της μουσικής […]” (Μυλωνάς, 1999: 147-150). “[…] ένα σύντομο και χαρακτηριστικό μελωδικό, αρμονικό ή ρυθμικό μοτίβο του οποίου σκοπός είναι, με την περιοδική επανάληψη, να θυμίζει ένα ορισμένο πρόσωπο, μια ιδέα, ένα συναίσθημα […]

όπως λέει ο Χανς Άισλερ: ‘… η λειτουργία του λάιτμοτιφ υποβαθμίστηκε στο επίπεδο του ρόλου ενός υπηρέτη που αναγγέλλει τον κύριό του με σοβαρό ύφος, ακόμα και αν το εξέχον πρόσωπο είναι σαφώς αναγνωρίσιμο απ’ οποιονδήποτε’

ηχητικά αποσπάσματα

 Stravinsky, Petrouchka, Danse Russe
The Cinematic Orchestra, burn out
Evelyn Glennie, Fred Frith, a little prayer
The Modern Jazz Quartet, moonglow
Gary Burton, fuga
Sigur Ros, Ágætis byrjun
Radiohead, no surprises
Anton Webern, passacaglia

Μικρού μήκους, οπτικά αποσπάσματα

Truly Madly Deeply, Anthony Minghella
Mary and Max, Adam Elliot
Bach, Contrapunctus 9, Art of Fugue (Kunst der Fuge)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου