Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

Τμήμα κινηματογράφου 8



ΕΡΓΑΣΙΑ για το μάθημα 4ΗΜ1 (στοιχεία μουσικής στον κιηματογράφο, εαρινό εξάμηνο 2012)

Επιλέγετε ένα από τα παρακάτω θέματα.

1. Παίρνετε γνωστά ζεύγη σκηνοθετών-συνθετών (Lynch-Badalamenti,  
Burton-Elfman, Αγγελόπουλου-Καραΐνδρου, ....) και, συγκρίνοντας το λιγότερο δύο ταινίες, φτάνετε σε διαπιστώσεις-συμπεράσματα:

Ενορχήστρωση (σόλο, μικρό σύνολο ή ορχήστρα; φυσικά όργανα ή υπολογιστής;)
Υφή (πυκνή γραφή ή αραιή, θολή ή κρυστάλλινη-στικτική)
Διάθεση (παράλληλη, αντιστικτική)
Παρουσία (διηγητική ή/και μη)
Στατιστική παρουσία μουσικής (για παράδειγμα, 30% μουσική στο σύνολο του έργου)
Συνέπεια-στυλ-σφραγίδα του συνθέτη (εξέλιξη του στυλ στο χρόνο, διατήρηση ταυτότητας)

2. Παίρνετε 4 ταινίες μικρού μήκους και άνω, διαφορετικών σκηνοθετών,
περιγράφοντας τη χρήση-λειτουργία της μουσικής και εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές (πώς επηρεάζει η γεωγραφική θέση, η μουσική παράδοση της περιοχής, η μουσική της εποχής)

3. Παίρνετε μία ταινία μικρού μήκους ή ένα απόσπασμα (10-20 λεπτά) από μία μεγάλου και περιγράφετε αναλυτικά οποιοδήποτε ηχητικό γεγονός (κείμενο, θόρυβοι, μουσική, αλληλεπίδρασή τους, αλληλεπικάλυψη, leitmotiv, ενδεχόμενοι συμβολισμοί-τι είναι για παράδειγμα ο Bach για τον Bergman και τι για τον Tarkovsky-, λογοπαίγνια, “μουσική χρήση της γλώσσας”)

4. Η παρουσία ενός συγκεκριμένου μουσικού οργάνου (άλτο σαξόφωνο, εκκλησιαστικό όργανο) ή οι εκτελέσεις-ερμηνείες συγκεκριμένων καλλιτεχνών (Charlie Parker, Glenn Gould, που χρησιμοποιούνται σε μία ή περισσότερες ταινίες. Προκύπτει, ενδεχομένως έτσι, ένας απροσδόκητος συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε φαινομενικά ασύνδετους δημιουργούς ή ενισχύεται η σημαντικότητα του ηχοχρώματος ή/και του καλλιτέχνη.

5. Musical. Συκρίνετε ή/και αντιπαραβάλλετε δύο ταινίες του είδους και την παρουσία-χρήση της μουσικής (π.χ. Η μελωδία της ευτυχίας / Χορεύοντας στο σκοτάδι).

6. Η σιωπή. Επιλέγετε μία ταινία όπου κυριαρχεί η σιωπή. Σχολιάζετε τους λόγους για τους οποίους πιστεύετε ότι συμβαίνει αυτό. Προτείνετε μουσικές που θα χρησιμοποιούσατε για να επενδύσετε την ταινία.
7. Μουσικό στυλ. Κάνετε μία προσέγγιση-έρευνα ενός μουσικού στυλ που κυριαρχεί σε μία ταινία: blues, jazz, ethnic, baroque, latin, electro, …

8. Ό,τι παρόμοιο πιστεύετε που να μας οδηγήσει αναγωγικά σε συμπεράσματα (συνέπεια, καλλιτεχνική σφραγίδα, “εμμονές”,…).

9. Παρουσίαση άρθρων.

http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CGYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fdspace.lib.uom.gr%2Fbitstream%2F2159%2F3563%2F1%2FPatsiwtisPE2008.pdf&ei=LH2pT_OJMJGN4gSf7rGdCQ&usg=AFQjCNFv3hfCjVNRCB8bMs_qle7bDNIo5g

http://kt-pofpp.blogspot.com/2006/05/blog-post.html

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=602

http://cine-talk.blogspot.com/2007/10/blog-post.html

http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CGAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.mouzas.com%2Fpdf%2Farticles%2FCentury%2520of%2520Film%2520Music.pdf&ei=Hn6pT_-WGab64QS5hPSjDA&usg=AFQjCNHj5WEHOaM8ySQAky9swxacQNhWJg

http://www.gamutradio.gr/?q=node/37

Οι εργασίες θα παρουσιαστούν στα τρία τελευταία μαθήματα και θα είναι και η μοναδική εξέταση για το μάθημα (παρουσίαση και εργασία).

Στόχος τους είναι η αναλυτική παρατήρηση-περιγραφή και η ευαισθητοποίηση αναφορικά με τον ήχο (ενορχήστρωση, μουσικό στυλ, ηχοχρωματικές και μοτιβικές ομοιότητες –άμεσες, έμμεσες, αμιγείς και μη, βραχυπρόθεσμες, μακροπρόθεσμες-, παρατήρηση της στάθμης των συνδυαζόμενων ηχητικών γεγονότων-, ενδεχόμενα λάθη που θα αποφεύγατε όντες δημιουργοί).

Μπορείτε να δουλέψετε σε ομάδες των δύο ή τριών.

Η εργασία θα σταλθεί μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και θα παραδοθεί τυπωμένη στο τέλος του εξαμήνου, όχι συρραμμένη ή σε σπιράλ, ώστε να δεθούν όλες οι εργασίες μαζί και να μείνουν στη βιβλιοθήκη του τμήματος για περαιτέρω αναφορά.

Στις παρουσιάσεις είναι απαραίτητη η παρουσία όλων γιατί είναι κι αυτές ενταγμένες στο πλαίσιο του μαθήματος. Δεν δικαιολογείται απουσία. Είναι καλό να έχετε ετοιμάσει και ένα κείμενο που θα μοιραστεί στο ακροατήριο,  που θα ενισχύει συνοπτικά την παρουσίασή σας (handout).

Τρεις σελίδες κειμένου αρκούν.

12 times new roman, 1.5 διάστιχο, με συνεπή βιβλιογραφία-αν χρησιμοποιήσετε-.

Είμαστε σε επικοινωνία ξεχωριστά, ανά ομάδες στο εξής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου